Senior joga
Jeseň života - zdravo a radostne: s jogou :)

Joga môže na 1. pohľad pôsobiť ako cvičenie pre pružných a mladých ľudí, pravdou ale je, že je vhodná celkovo pre všetkých, bez ohľadu na vek či fyzickú kondíciu. Pre ľudí v pokročilom veku sa naviac stáva doslova nutnosťou. Keďže nielenže pomáha natiahnuť telo, ale dokáže pomôcť i s najrôznejšími zdravotnými problémami.

Seniorov najčastejšie trápia bolesti chrbta a kĺbov, vysoký krvný tlak, zlý spánok a depresie. To všetko sú ale obtiaže, ktoré sú z veľkej časti spôsobené naším spôsobom života a nedostatkom pohybu. Vhodné fyzické cvičenie a nácvik správneho dýchania môže z veľkej časti tieto obtiaže zmierniť alebo dokonca odstrániť. Joga pre seniorov je ideálnou cestou, ako zlepšiť nielen svoje fyzické zdravie, ale vyladiť i svoju myseľ do psychickej pohody.

Pokiaľ chceme udržať naše telo funkčné a náš život tak, aby sme ho mohli príjemne prežívať (a nielen pretrpieť), je potrebné každý deň uvoľňovať telo. Joga je k tomu ako stvorená, pretože práve jogové naťahovacie prvky sú úžasnými cvikmi na celú chrbticu, všetky naše kĺby, celé telo.

Joga pre seniorov je vedená v pokojnom tempe a vždy sa cvičí s ohľadom k špecifickým potrebám každého jednotlivca a s prihliadnutím na fyzické schopnosti jedincov. Cvičenie je šetrné k pohybovému aparátu, využíva vhodné jogové a zdravotné cviky a dychové a relaxačné techniky. Cvičíme predovšetkým cviky pre rozvoľnenie kĺbov (bez toho ale, že by sme ich zaťažovali) a na natiahnutie a posilnenie svalstva. Dôležité je tu správne dýchanie, ktorému je venovaná veľká pozornosť. Každá lekcia je zakončená uvoľňujúcou relaxáciou.

Lekcie sú určené nielen skôr narodeným, ale i ľuďom s určitým fyzickým obmedzením či nadváhou. Každý cvičí podľa svojich možností. V prípade zdravotných komplikácií je dôležité o nich informovať lektora.

Momentálne verejné skupinové hodiny neprebiehajú. - Kontaktujte ma prosím ohľadom možnosti dohodnutia Vašej individuálnej hodiny.